E-ON
Kundservice angående el-abonnemang: 020 - 22 24 24
Din elleverans består av en fast och en rörlig del
Den fasta delen är alltid E-ON - då de har monopol, men du kan naturligtvis själv välja vilken el-leverantör du vill teckna avtal med gällande förbrukningen, d v s den rörliga delen.
När du flyttar in:
Det är av största vikt att du själv tecknar el-abonnemang med E-ON från och med det datum då ditt hyresavtal börjar gälla. Det gör du lättast via E-ON:s kundservice.
I annat fall är elen avstängd vid inflyttning vilket kan leda till skador i lägenheten. För att få igång elen igen måste du då kontakta vår felanmälan på telefon 08-540 200 50.
När du flyttar ut:
Du säger själv upp ditt el-abonnemang till det datum då ditt hyresavtal går ut. Ämnar du säga upp ditt el-abonnemang innan hyresavtalet löper ut är det av största vikt att du omedelbart kontaktar din hyresvärd, så att vi kan ställa oss på el-abonnemanget tills nästa hyresgäst tar vid. I annat fall stängs elen av vilket kan leda till skador i lägenheten, som du ansvarar för under hela hyrestiden, oavsett om du lämnat lägenheten i förtid.